Trondheimsfilm vant pris

«Home of Nordic Flavours» er produsert av BERRE Kommunikasjonsbyrå.
F.v.: Lasse Berre og Morten Warholm Haugen (regissør og kreativ leder i BERRE
Kommunikasjonsbyrå). Foto: BERRE Kommunikasjonsbyrå/ Markus Nymo Foss

«Home of Nordic Flavours» er produsert av BERRE Kommunikasjonsbyrå. F.v.: Lasse Berre og Morten Warholm Haugen (regissør og kreativ leder i BERRE Kommunikasjonsbyrå). Foto: BERRE Kommunikasjonsbyrå/ Markus Nymo Foss

DEL

Visit Trondheim har vunnet sølv i den europeiske filmkonkurransen «Food Film Menu 2020». Samme film tok førsteplassen for bestekategorifilm tidligere i høst.

Filmen «Home of Nordic Flavours» handler om folket,naturen og råvarene som gjør Trøndelag til en matregion i verdensklasse. Prisen for andreplassen ble utdelt i Kuopio, Finland, fredag.

Filmen er produsert av BERRE Kommunikasjonsbyrå på bestilling fra Visit Trondheim. Prosjektet er finansiert av TrønderEnergi og Danske Bank. Den prestisjetunge bransjeprisen er en høyt hengende utmerkelse, som deles ut av IGCAT(International Institute of Gastronomy, Culture, Arts and Tourism) og European Region ofGastronomy Platform.

I august mottok filmen pris for Europas beste matfilm i kategorien «Regions of Gastronomy». Nå vant den altså andreplassen i samme konkurranse, denne gangen uavhengig av kategori.

– Selv andreplassen er jo som å vinne gullpalmen blant matfilmer, sier Lasse Berre, dagligleder og rådgiver i BERRE Kommunikasjonsbyrå i en pressemelding.

Setter Trondheim-Trøndelag på kartet

Prisene befester posisjonen Trondheim-Trøndelag som matregion fortjener, både lokalt,nasjonalt og internasjonalt.

– Dette vil forløse potensialet som ligger i matopplevelsene i vår region. Filmen har skaptinternasjonal oppmerksomhet rundt Trondheim-Trøndelag, sier Tanja Holmen,reiselivsdirektør i Visit Trondheim i pressemeldingen.

– Med dette blir vi en enda tydeligere destinasjon for nordmenn, som oppsøker vår region for de gode mat opplevelsene. Dette er en posisjon som mange ønsker seg både i Norge og Skandinavia. At Trøndelag nå har fått denne posisjonen, er viktig både for regionen, matprodusentene og restaurantene, sier Berre.

Artikkeltags