Stig Jakobsen er en erfaren toppleder og redaktør med dokumenterte resultater fra redaksjonelle nysatsinger i utfordrerposisjon, går det fram av en pressemelding. Han kommer til Nidaros fra jobben som publisher i Steinkjer24.

– Jeg har latt meg fascinere av Nidaros, og måten de har lyktes med å få fotfeste i et marked ingen trodde var mulig å penetrere. Sjansen til å få være med på et slikt prosjekt var simpelthen for fristende til at jeg kunne si nei til det. Målet nå blir å få til å bli en enda mer superlokal og relevant avis - som samtidig evner å overraske. Det er mye Adresseavisen, med sin regionale fokus, ikke dekker, så jeg tror det skal være mulig å lage en avis som tilbyr noe annet og nærere, sier Stig Jakobsen i en pressemelding.

Jakobsen er en erfaren redaktør med dyp kompetanse på digital strategi. Han var leder for nyetableringen Steinkjer24, og før dette ansvarlig redaktør for iTromsø. Han har også erfaring som redaktør i Bonnier og har jobbet som journalist i flere redaksjoner, blant annet TV2. Han har et stort medienettverk og kjenner Trondheim godt, ikke minst fra sine fire år som student i byen.

Direktør for mediehus i Amedia, Morten Nilsen, er svært tilfreds med ansettelsen av en erfaren toppleder i Nidaros.

– Vi er overbevist om at Stig vil løfte Nidaros og sørge for at at vi tar en sterkere posisjon i et strategisk viktig marked for Amedia. Stig er en stødig redaktør som trives i utfordrerposisjon. Han er strategisk sterk, nytenkende og samtidig flink til å få med seg folk, sier Nilsen.

– Dette er en spennende og god ansettelse som redaksjonsklubben har sett fram til. Avklaringen har mye å si for veien for Nidaros. Vi er glad for at vi får en kompetent redaksjonell leder, og vi ser fram til å bli enda bedre kjent med Stig, sier Kine Tømmerdal, klubbleder i Nidaros.