– Jeg er strålende fornøyd med dette samarbeidet. Det er artig å ha den nye, store avisa i Trondheim med på laget, sier Rachel Nordtømme, kommunikasjons- og markedsansvarlig for Festningen.
– Både vi og Nidaros er her for å gi noe til byen, og bidra til å gjøre Trondheim til en bedre by på hver vår måte.
Utsolgt i 2018 og 2019
Festningen er Midt-Norges største musikkfestival, og arrangeres på Kristiansten Festning i Trondheim 28.–29. august 2020. Både i 2018 og 2019 var festivalen utsolgt.
Festivalen har allerede sluppet en rekke artister til festivalen i 2020, deriblant Astrid S, The Chainsmokers, Lars Vaular, Isah og Dutty Dior og Dagny.
– Vi er veldig glade for å ha landet denne avtalen. Festningen er etablert som den største og beste festivalen i Trondheim. I tillegg passer profilen deres med vår. Vi vil også være nye, spreke og annerledes enn konkurrentene, sier redaktør Arne Reginiussen i Nidaros.
Vil satse tungt
Samarbeidet medfører at Nidaros kommer til å satse tungt på det redaksjonelle rundt festivalen, og vil være tett på det som skjer på Festningen i forkant av og under festivalen.
– Dette kommer til å bli en fantastisk fest, og den kommer til å dekkes best hos Nidaros, lover Reginiussen.
Han får støtte fra Nordtømme.
– Slike samarbeid bidrar til at festivalen blir bedre. Vi er avhengig av det lokale næringslivet for å lage Festningen.