Nidaros blir partner med Festningen

Rachel Nordtømme (nr 3 f.v) fikk møte en del av gjengen i Nidaros. Fv. Jenny Westrum-Rein, Arne Reginiussen, Rachel Nordtømme, Marius Schei Dahl, Alexandra Kosowski og Even Berthelsen.

Rachel Nordtømme (nr 3 f.v) fikk møte en del av gjengen i Nidaros. Fv. Jenny Westrum-Rein, Arne Reginiussen, Rachel Nordtømme, Marius Schei Dahl, Alexandra Kosowski og Even Berthelsen. Foto:

Nidaros har signert en samarbeidsavtale med festivalen Festningen.

DEL

– Jeg er strålende fornøyd med dette samarbeidet. Det er artig å ha den nye, store avisa i Trondheim med på laget, sier Rachel Nordtømme, kommunikasjons- og markedsansvarlig for Festningen.

– Både vi og Nidaros er her for å gi noe til byen, og bidra til å gjøre Trondheim til en bedre by på hver vår måte.

Utsolgt i 2018 og 2019

Festningen er Midt-Norges største musikkfestival, og arrangeres på Kristiansten Festning i Trondheim 28.–29. august 2020. Både i 2018 og 2019 var festivalen utsolgt.

Festivalen har allerede sluppet en rekke artister til festivalen i 2020, deriblant Astrid S, The Chainsmokers, Lars Vaular, Isah og Dutty Dior og Dagny.

– Vi er veldig glade for å ha landet denne avtalen. Festningen er etablert som den største og beste festivalen i Trondheim. I tillegg passer profilen deres med vår. Vi vil også være nye, spreke og annerledes enn konkurrentene, sier redaktør Arne Reginiussen i Nidaros.

Vil satse tungt

Samarbeidet medfører at Nidaros kommer til å satse tungt på det redaksjonelle rundt festivalen, og vil være tett på det som skjer på Festningen i forkant av og under festivalen.

– Dette kommer til å bli en fantastisk fest, og den kommer til å dekkes best hos Nidaros, lover Reginiussen.

Han får støtte fra Nordtømme.

– Slike samarbeid bidrar til at festivalen blir bedre. Vi er avhengig av det lokale næringslivet for å lage Festningen.

Artikkeltags